Recenze nejlepších celoročních pneu

Celoroční pneumatiky využívají motoristé stále častěji. Nejsou ale tak univerzální volbou, jak by se mohlo zdát. Hodí se hlavně pro řidiče, kteří jezdí spíše svátečně, pohybují se především ve městě a v případě, že jsou podmínky zvláště nepříznivé, mohou si jednoduše dovolit nikam nejet, případně si vezmou druhý vůz, pokud jej v rodině mají. Nejlepší volbou do skutečně náročného zimního počasí stále zůstávají prémiové zimní pneumatiky.

Pakliže se můžete rozhodnout pro celoroční pneu, není nutné mít z jejich využití obavu.Univerzální pláště pochopitelně splňují přísné evropské normy. Jejich hlavní výhodou je hlavně to, že nemusíte přezouvat pneumatiky, což vám ušetří čas i peníze.

Navíc není nutné myslet na skladování druhé sady pneumatik do další sezóny. Korektní uskladnění pneumatik je navíc důležité pro jejich životnost. Nebudou-li uloženy správně, mohou se poškodit, což povede k jejich rychlejšímu opotřebení.

Celoroční pneumatiky se sice v teplejších měsících rovněž opotřebovávají, avšak znatelně méně než jejich zimní protějšky.

Recenze Barum Quartaris 5 195/65 R15 91H

Celoroční pneumatiky vznikly v dílně tradiční zlínské značky. Tato série byla vytvořena s myšlenkou na všechny majitele vozů, kteří potřebuji univerzální celoroční pneumatiky, nechtějí svůj čas trávit přezouváním, ale chtějí se spolehnout na pneumatiky, které jsou bezpečné a vůz díky nim zůstane snadno ovladatelný.

To je především zásluhou zvýšeného počtu záběrových hran ve střední části a umístění dodatečných lamel v ramenních blocích. Díky tomu je pneumatika adekvátně použitelná i ve zhoršených podmínkách na sněhu.

Quartaris 5 se vyznačuje zkrácením brzdné dráhy a zvýšenou stabilitou. To je zajištěno speciálním rozložením tuhosti dezénu. Díky tomu je pneumatika stabilní na mokré i suché vozovce.

Výhody: dobré chování pneu na sněhu, příznivá cena

Nevýhody: vyšší hlučnost v mokru, mírně nedotáčivé

Cena: 1 124 Kč

back to menu ↑

Recenze Matador MP62 All Weather EVO 195/65 R15 91H

Univerzální pneumatiky slibují všechny výhody celoročních pneu a současně bezpečnou jízdu. Mezi jejich stěžejní vlastnosti patří dobrá stabilita jízdy, vyšší brzdný výkon a přilnavost na vozovce a snížení rizika aquaplaningu.

Pneumatika disponuje stabilními ramenními bloky, což jí propůjčuje dobrou tuhost a kvalitní odezvu řízení na suchém povrchu i stabilitu při průjezdu zatáčkami. Díky umístění zimních lamel do středové části dezénu a také dodatečným záběrovým hranám dochází ke zkrácení brzdné dráhy a zlepšení trakce na sněhu.

Příčné ramenní drážky společně se širokou obvodovou drážkou zajišťují kvalitní odvod vody a brání tak aquaplaningu.

Výhody: kvalitní produkt, dobrá cena

Nevýhody: hlučnost, vyšší spotřeba

Cena: 980 Kč

back to menu ↑

Recenze Matador MP62 All Weather EVO 175/65 R14 82T

Univerzální pneumatiky pro celoroční využití vám zaručí spolehlivou a bezpečnou jízdu. Vhodné jsou pro všechny druhy povětrnostních podmínek.

Stabilní ramenní bloky dovolují řidičům mít svou jízdu za všech okolností pod kontrolou. Pneumatika je díky nim tuhá a automobil tak vykazuje dobrou odezvu při jízdě na suchém povrchu i dostatečnou stabilitu v zatáčkách.

Kratší brzdná dráha a lepší trakce jsou zásluhou zimních lamel ve středové části dezénu pneumatiky. Směrový dezén opatřený příčnými ramenními drážkami společně se širokou obvodovou drážkou se stará o adekvátní odvod vody.

Výhody: kvalitní produkt, dobré jízdní vlastnosti

Nevýhody: existují i kvalitnější pneu, nejsou známy další zkušenosti (výdrž atd.)

Cena: 888 Kč

back to menu ↑

Jak vybrat nejlepší celoroční pneu

Při výběru celoročních pneumatik je nutné zohlednit některé základní parametry. Napovědět vám při nákupu může i číselné označení pneumatik, které může mít například podobu 165/70 R 14 81 T.

V první řadě je nutné zohlednit vhodný rozměr. Důležitá je šířka, což je právě ono číslo před lomítkem. Měří se mezi bočnicemi a uvádí se v milimetrech.

Další údaj označuje poměr výšky a šířky pneumatiky. Jde tedy o tzv. profil neboli poměr nominální výšky k nominální šířce dané pneumatiky. Tento údaj je stanovený v procentech a jde o druhý číselný údaj za lomítkem.

Písmeno R informuje o radiální konstrukci pláště. Druhou možností by bylo písmeno D, které ukazuje na diagonální konstrukci. S tou už se nicméně dnes v praxi téměř nesetkáte.

Dále je důležitý průměr ráfku. Uvádí se v palcích. Jde o číslo uvedené za písmenem, v našem modelovém příkladu by se tedy jednalo o ráfek o velikosti 14 palců.

Předposlední informací je index nosnosti. Jedná se o dvouciferné číslo. Určuje maximální povolenou zátěž pneumatiky. Musí tedy odpovídat hmotnosti vozu, respektive musí být stejné nebo vyšší než je váha vozidla.

Index rychlosti, což je poslední informace, kterou vyčteme z onoho označení, definuje rychlostní kategorii, pro kterou byla vámi zvolená pneumatika navržena.

Zaměřte se také na dezén pneumatiky. Ten může být tří různých typů. Jde o ten symetrický, asymetrický nebo směrový. U symetrického dezénu nezáleží na tom, jak se pneumatika nazuje. Asymetrický dezén má naproti tomu rozlišenou pravou a levou stranu. V případě směrového dezénu musíte pneumatiku nasadit tak, aby byl dodržen správný směr jejího otáčení.

Podrobněji se podívejte i na další informace, zejména pak na konstrukční rychlost, úsporu paliva a přilnavost na mokrém povrchu a hlučnost.

Konstrukční rychlost určuje maximální rychlost, pro kterou je pneumatika vhodná. Úspora paliva se značí rozpětím od A do G, přičemž A je nejvýznamnější úspora. Přilnavost na mokrém povrchu má stejnou logiku, tedy značení od A do G, kdy A je nejlepší přilnavost. V souladu se směrnicemi EU se také pneumatiky rozlišují do tří tříd podle hlučnosti. Ty se značí A, B nebo C.

Další srovnání

Recenzetesty.cz
Logo