Recenzetesty.cz

Zpracováváme žebříčky nejlepších produktů dle testů a recenzí

Nářadí

Jak reklamovat Parkside nářadí v roce 2024

Jak reklamovat Parkside nářadí v roce 2024

Pokud se vám vaše nářadí od Parkside rozbije, je to nepříjemné. Zboží ale můžete reklamovat. Jak na to správně?

Co byste měli vědět o reklamacích

V první řadě je důležité vědět, že zákonná záruka trvá dva roky. Po změně legislativy je však celá situace o něco složitější. Jak například objasňuje spotřebitelský časopis dTest, doposud odpovídal obchodník pouze za vady, které vznikly kdykoli ve lhůtě do 2 let od zakoupení zboží.

Nyní momentálně je odpovědný už jen za výrobní vady, tedy takové, které na zboží existovaly již v okamžiku koupě. Úspěšnost reklamace se tedy odvíjí od toho, jak účinně bude kupující schopen dokázat, že vada skutečně již v okamžiku koupě existovala. Případně jak bude obchodník k reklamaci vstřícný.

Obecně lze říci, že u nářadí Parkside v tomto směru nebývá problém. Na vybrané druhy zboží se navíc vztahuje prodloužená záruka v délce 3 roky.

Ta se konkrétně týká těchto druhů zboží:

  • akumulátory Parkside
  • většina ručního aku nářadí základní řady Parkside
  • některé další produkty

Jak reklamovat zboží značky Parkside

V případě, že byste potřebovali výrobek reklamovat, jednoduše vybavte tento požadavek přímo se společností Lidl. Obchodník je jednoduše povinen vaši reklamaci přijmout. Reklamaci lze navíc uplatnit v jakékoli provozovně prodávajícího.

Pozor, reklamace musí být podána bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. To znamená, že je-li produkt vadný, ve vlastním zájmu bychom měli situaci řešit a nenechat jej zbytečně dlouho ležet „v šuplíku“.

Při uplatnění reklamace byste měli být schopni prokázat, že jste danou věc u obchodníka koupili. To lze například výpisem z účtu. Dokonce ani ztracená nebo znehodnocená účtenka tak nemusí znamenat, že jste o své peníze definitivně přišli.

Pro efektivnějí a rychlejší vyřešení reklamace na e-shopu doporučuje Lidl vyplnit formulář. V kontaktním formuláři zvolte pole „Produkt“ a následně vyplňte „Reklamace a Záruka (Průmyslové zboží)“, dále to, kde byl výrobek zakoupený tj. online shop. Nakonec vyplňte všechna dostupná pole, popřípadě nahrajte fotografie.

Jak se vám líbil náš článek?